Skuter nie odpala
Najczęściej zadawanym przez użytkowników internetu pytaniem dotyczącym skuterów jest: „Dlaczego mój skuter nie odpala?”. Aby udzielić odpowiedzi na to pytanie, trzeba przejść do diagnozy, wstępną można bez problemu zrobić domowymi sposobami.
Silnik benzynowy w jaki jest wyposażony każdy skuter, do prawidłowej pracy potrzebuje trzech czynników:
– iskry
– paliwa
– sprężania
Iskrę diagnozujemy poprzez przyłożenie świecy do masy (może to być jakikolwiek metalowy element, najlepiej dotknąć nią obudowy silnika) i zakręcenie rozrusznikiem lub kopnięcie kopką. Jeśli iskra przeskoczy w sposób zaprezentowany na obrazku obok, znaczy to, że jest wszystko w porządku. Jeśli nie ma iskry – trzeba poszukać dlaczego.
Paliwo stanowi główną przyczynę, dlaczego skuter nie odpala po zimie, a dokładniej jego brak. Fakt, że dochodzi ono do gaźnika o niczym nie znaczy – istotne jest, żeby dochodziło do komory spalania. Jeżeli po dłuższym kręceniu świeca robi się mokra, a silnik wciąż nie odpala, to na pewno brak paliwa można wykluczyć. Ponadto, jeśli podlejemy około 10-20 ml benzyny bezpośrednio do cylindra, np.: przed wkręceniem świecy przez przewód od podciśnienia albo psikniemy samostartem do silników benzynowych bezpośrednio przez króciec dolotowy (np.: przez gaźnik lub zamiast niego) i po zakręceniu rozrusznikiem lub kopnięciu kopką silnik na chwilę „zagada”, można zakładać, że paliwo nie dochodzi do cylindra i uznać to za przyczynę nie odpalania skutera. Wówczas powinniśmy się zająć wyczyszczeniem i wyregulowaniem gaźnika.
Sprężanie – ciśnienie które powstaje na skutek pracy tłoka w komorze spalania. Dla zdrowego silnika 4t powinno wynosić około 10-12 bar. Minimalną wartością, potrzebną aby silnik odpalił, jest około 6,5 bara. W przypadku silników 2t wartości te mogą być niższe. Bez manometra ciężko jest stwierdzić brak kompresji, jednakże jeśli kopka całkiem luźno daje się przesuwać, nie stawiając praktycznie żadnych oporów, a rozrusznik kręci szybko, szybciej niż zazwyczaj, a silnik nie robi charakterystycznego „puf” „puf” podczas kręcenia, tak jakby miał wykręconą świecę, to można uznać, że z kompresją jest coś nie tak. Następnym krokiem powinno być zatem znalezienie przyczyny braku kompresji.
Mam skutera 4t kupiłam nowy iskrownik proszę o pomoc bo niewiem czemu żarówki mi pali jak dam pełny gaz
Na 90% regulator napięcia padł. należało by go wymienić. Pozdrawiam i czekam na relację
Mi też nie odpala, z tego co czytam to chyba świece.
Mam skuter peżot. Co robić? 🙁
Pozdrawiam
Marysia
Mam prawie ten sam problem.
Skuter mi odpali ale jak się zagrzeje to on gaśnie i po pewnym czasie odpali.Jaka może być przyczyna?
sprubuj przeczyscic gaznik
źle naregulowane zawory
Witam mam skuter 4t miałem problem z iskrą ale poraziłem sobie z tym do momętu zaniku iskry palił normalnie teraz nie chce zapalic kopki nie mam wiec odpada pruba kopania zostaje rozrusznik. Gaźnik czysciłem samostart nie pomaga przy kreceniu zaplonem ,,pufa z rury,, Po zatkaniu palcem wejscia na swiece czuc ze ma kompresje ale jaka …? Co moźe byc powodem ze nie odpala
Mam ten sam problem yiben 9 nowy gaznik cyl tlok piersc nowa swieca i caly zaplon a skuter nie odpala,potrafie go odpalic i wchodzi na obroty ale po zgaszeniu czeka mnie 10 minut krecenia rozrusznikiem
Mój skuter kompresję ma iskry Też z A nadal nieodpłatna akumulator trzyma prąd co robic
Mam skuter 4t odkupiony niedawno wrucilem na nim do domu na drugi dzien z rana juz nie odpalal pomocy pilne
Witam mam skuter w którym pękł mi pasek wiec wymienilem na nowy i wariator tez i rolki wszystko nówka a on niema przyspieszenia 30km i więcej nic a pod górkę ledwo co ciągnie nie wiem o co chodzi ?!!wcześniej jeździł 60 km /h
Moimi problemem jest: po wymianie łożysk wału oraz cylindra skuter zagada czasem odpali nie wkręca się.na obroty gdy odepne kostkę od startera obroty rosną ale nie spadają. Jest to peugeot Jet force
Witam,ja mam problem z skuterem Zipp Basic 50,która jest przerobiona na 80,ogólnie nie chce zapalić,iskra jest, akumulator też ładowaliśmy,może ktoś wie co można jeszcze zobaczyć?
Dzień dobry,mam problem z skuterem Yamaha Neos 2001
posiadam gażnik Dellorto PHBG 19 ds to jest 2t
otóż od kilku dni mam problem ponieważ skuter moge odpalić czyli uruchomić tylko na gazie,w sensie manetka na full i dopiero łapie rozruch,natomiast jak puszcze to odrazu gaśnie czyli non stop musi być na manetce
pytanie takie jaki może być problem bo szczerze próbowałem chyba wszystkiego
prosze o kontakt mailowy lub fb Łukasz mat profil z jasiem fasolą na samochodzie w fotelu
Dzien dobry mam problem ze skuterem peugeot jet force kreci iskra jest gaznik jest wyczyszczony i po dluzszym kręceniu swieca jest sucha a paliwo do gaźnika dochodzi bo pompka podaje
dzien dobry mi wczoraj chodzi a dzisiaj chcialam odpalic nie odpala nie wiem co sie stalo prosze pomozcie zgory dzienkuje